Veiligheid

Prettig wonen begint bij een veilige, gezonde woonomgeving. Een aantal zaken regelen wij voor u. Sommige zaken kunt u zelf doen. 

Veel gevraagd over Veiligheid

Het is donker in onze brandgang. Kunnen jullie hier iets aan doen?

Algemeen

SOR wil de veiligheid in de buurt verbeteren. Dit doen we onder andere door extra verlichting aan te brengen in de gangen en vluchtwegen. We beoordelen de situatie eerst. U kunt uw wensen doorgeven aan ons klantcontactcentrum. Zij schakelen de thuismeester in om de situatie te bekijken. Defecte verlichting in de gemeenschappelijke ruimtes van uw gebouw kunt u melden bij uw thuismeester.

Mag ik barbecueën barbecueën of een vuurkorf gebruiken in de gemeenschappelijke tuin of op je balkon?

Algemeen

Nee u mag geen vuurkorf in de gezamenlijke tuin plaatsen en branden.

Waar kan ik een persoonsalarm aanvragen?

Algemeen

Een persoonsalarm kunt u aanvragen bij een zorginstelling.
Uw thuismeester kan u informeren over de procedure in uw gebouw.

Mag ik iets ter decoratie in de algemene gang ophangen of neerzetten?

Algemeen

Nee, het is niet toegestaan om spullen in de brandgang te zetten vanwege brandveiligheid, toegankelijkheid hulpdiensten en inbraakpreventie.

Mag ik (brom) fietsen of andere spullen in de algemene ruimtes neerzetten?

Algemeen

Nee, dit is vanuit veiligheidsoverwegingen niet toegestaan. Denk hierbij aan calamiteiten zoals brand. De thuismeester controleert hier regelmatig op. Een andere reden is dat het erg onhandig is bij schoonmaakwerkzaamheden.

Heeft mijn woning een politiekeurmerk?

Algemeen

Neemt u hiervoor contact op met ons klantcontactcentrum via telefoonnummer 010 444 55 55.

Het brandalarm in ons woongebouw gaat af. Wie reageert er op dit alarm?

Algemeen

In uw woongebouw is het de firma Securitas die als eerste de melding binnen krijgt. Zij zullen ter plaatse komen en zullen verdere actie ondernemen bij calamiteiten. Mocht u een brand zien in uw woongebouw denk dan vooral aan uw veiligheid en de veiligheid van uw medebewoners en bel 112.

Ik voel mij niet veilig in het woongebouw waar ik woon. Wat kan SOR hier aan doen

Algemeen

Bespreekt u dit met uw thuismeester. Blijft het gevoel aanhouden neemt u dan contact op met woonregisseur die verbonden is aan uw woongebouw. U kunt hiervoor contact opnemen via telefoonnummer 010 444 55 55.

Ik heb een vraag over persoonsalarmering. Bij wie kan ik deze vraag stellen?

Algemeen

Voor technische vragen kunt u bij de Thuismeester of opzichter terecht. Overige vragen kunnen meestal door het klantcontactcentrum of anders de woonregisseur beantwoord worden.