Overlast

Schoon, veilig en prettig wonen voor alle bewoners vinden we belangrijk. Dat lukt als we met elkaar in gesprek blijven, afspraken maken en elkaar hierop aanspreken. Vaak worden problemen dan al opgelost.

Komt u er toch niet uit? Dan kijken we of we er samen uit kunnen komen.

Veel gevraagd over Overlast

Ik ervaar overlast van mijn buren. Wat kan ik doen?

Algemeen

Bij overlast of ruzie met uw buren is het belangrijk dat u eerst zelf met uw buren in gesprek gaat. Door met elkaar in gesprek te gaan, is het in veel gevallen mogelijk er samen al uit te komen. Mocht dat echt niet lukken, dan kunnen wij een bemiddelende rol spelen. Daarvoor is het handig dat u aan ons doorgeeft wat er precies speelt. Dat kunt u doen via de thuismeester of via het klantcontactcentrum van SOR. Vervolgens zullen wij dan contact opnemen met u en uw buren. 

Mijn fiets is gestolen uit de fietsenstalling. Wat kan ik doen?

Algemeen

Wij raden u aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan, eventueel camerabeelden opvragen bij SOR, als er een camera aanwezig is. Ook adviseren wij u om contact op te nemen met uw verzekeraar om deze diefstal te melden.

Ik vermoed dat er iemand illegaal woont op een adres in mijn woongebouw. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt dit melden bij de woonregisseur. Wij ontvangen graag zoveel mogelijk informatie van u. Het huisnummer is voor ons van groot belang. Neemt u voor een dergelijke melding contact op met ons klantcontactcentrum via telefoonnummer 010 444 55 55.

Mag mijn kind bij mij logeren?

Algemeen

Uw kinderen mogen zeker tijdelijk bij u logeren. Voorwaarde hierbij is wel dat andere bewoners geen last hiervan mogen ondervinden en het mag slechts van korte duur is. Gaat het om een langere periode vraagt u dan om toestemming bij de woonregisseur die gekoppeld is aan uw woongebouw.

Er zit graffiti op de buitenmuur van het woongebouw, wat kan SOR hier aan doen?

Algemeen

Neemt u hiervoor contact op met ons klantcontactcentrum via telefoonnumer 010 444 55 55.

Ik vermoed dat er een woning wordt verwaarloosd, wat nu?

Algemeen

Neemt u hiervoor contact op met ons klantcontactcentrum op telefoonnummer 010 444 55 55.

Ik maak mij zorgen om een medebewoner, wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt zich melden bij de Thuismeester of contact opnemen met SOR op 010 444 55 55. Er wordt een melding gemaakt voor de Thuismeester met het verzoek polshoogte te gaan nemen.

Hoe kunnen de camerabeelden uit mijn woongebouw worden opgevraagd?

Algemeen

Het opvragen van camerabeelden is uitsluitend op te vragen door de politie. U dient in geval van diefstal altijd aangifte te doen bij de politie.

Ik zou graag camerabewaking in mijn gebouw willen. Bij wie kan ik deze vraag neerleggen?

Algemeen

Neemt u hiervoor contact op met het klantcontactcentrum van SOR op telefoonnummer 010 444 55 55

De brievenbussen in de Borghave zijn niet toegankelijk voor de postbode, Hoe is dit op te lossen?

Algemeen

Het brievenbushok is tussen 5.00 uur en 20.00 uur toegankelijk voor de post, daartussen is het hok op slot vanwege ongewenste personen die binnen willen slapen. De thuismeester is verantwoordelijk voor het inschakelen van de tijdschakelaar.